English איזור אישי | עגלת קניות אתר חשבי שכר

חיפוש מתקדם חפש
 >> אודות הלשכה דף הבית       
   
 
סיכום הטיול מאחורי הקלעים בנת"בג-טרמינל 3
23.11.2015
בהדרכת שמעון וג'ים
 
רשות שדות התעופה[סופר,בין השאר ,בחדר הישיבות]
הרשות היא תאגיד ציבורי שתפקידה להחזיק,להפעיל ,,לפתח ולנהל את שדות התעופה:נתב'ג,אילת,שדה דב, הרצלייה ,חיפה,ראש פינה ועובדה [וכן את מעברי הגבול עם ירדן ומצרים]
ברשות מועסקים באופן ישיר כ1600 איש ועודכ- 4000 עובדי קבלן ואבטחה.
הכנסות הרשות מסתכמות ב2.8 מיליארד שח בזה :52% הכנסות מפעולות מסחריות ו-48% מאגרות [על מטוסים ,נוסעים וכו]
בנתב'ג עוברים כ16 מליון נוסעים לשנה ו-150 חברות תעופה מקבלות שירותים.
במהלך הסיור  טרמינל 3-ראינו את התהליכים/האתרים הבאים:
צ'ק אין אוטומטי
הצ'ק אין אינו נעשה יותר בדלפקים[רק במקרים חריגים]
בטרמינל יש כ80 "קיוסקים-"עמדות לצ'ק אין אוטומטי,המנפקים כרטיסי עלייה למטוס.
הנוסע[יחד עם הכבודה] סורק במכשיר את דרכונו,ממלא כמה נתונים  ומקבל אוטומטית את  כרטיס  העלייה למטוס ..
מסירת הכבודה  העולה לבטן המטוס
.לאחר הצ'ק אין,ניגש הנ וסע לאחד מכ90 הדלפקים למסירת המזוודות[=הכבודה .] . שם  הכבודה נשקלת ,ומוצמד לה תג זיהוי ,בצורת של בר קוד בן 10 ספרות המגדיר ,בין השאר,את נמל היעד  הסופי של הכבודה.
מערכת hbs=hold baggage screening ומיון לכבודה העולה לבטן המטוס
בדלפקים הכבודה מועלה על מסוע המשנע אותה אל המרתף של טרמינל 3 [4 קומות למטה].שם נמצאת מערכת בידוק אוטומטית  hbs הבודקת את הכבודה.המערכת משולבת במערכת מיון המזוודות[ישנה גם אפשרות אחרת].המערכת מסוגלת לבדוק 5000 מזוודות לשעה.
ביתר פירוט, מכונה  ""ממיינת" קוראת את הבר קוד בצורה אוטומטית ,על ידי סורקי לייזר , והמזוודות נשלחות [ב4 מסועים]למכונות הבידוק הביטחוני האוטומטי.
מזוודה שעברה בהצלחה את הבידוק הביטחוני ,נסרקת פעם נוספת ומשוגרת לתאי העמסה לפי היעד הסופי שלה [המוגדר בבר קוד]
כל מזוודה חשודה, משונעת  אוטומטית למסלול נפרד, , והיא עוברת בידוק ידני ע'י גורמי הביטחון.[במידת הצורך-יזוהה בעל המזוודה .ע'י הבר קוד ,ותמנע ממנו העלייה למטוס]
הכבודה  התקינה ,מועברת מתאי ההעמסה  לקונטיינרים[המועלים למטוס ונשארים שם] או  מועלית לעגלות המעבירות  את הכבודה [כמזוודות בודדות]למטוס..
 
מערכת בדיקה של כבודת יד
כבודת היד[לאחר מסירת הכבודה העולה לבטן המטוס] עוברת סריקת רנטגן כרגיל והנוסע עובר שערים לגילוי מתכות [מגנומטרים].
לאחרונה מופעל גם  גלאי מתכות בנעליים-"מגשו"- החוסך את הצורך לחלוץ נעליים,בעת הבדיקה.
 
בקורת הגבולות["בקורת דרכונים"]
בתום תהליך הבידוק של כבודת היד,הנוסעים בעלי דרכון ביומטרי ניגשים לעמדות שירות עצמי של רשות האוכלוסין וההגירה[באולם בקורת הגבולות] ומעבירים בהם את הדרכון הביומטרי שלהם- [בעבר הייתה בדיקת גב יד] מי שאין לו דרכון כנ'ל עובר את בקר הגבול. לאחר מכן הנוסע עובר לאולם היוצאים הכולל 3 זרועותb.c.d]  .בעתיד יהיו  עוד 2 זרועותa.e-      ]עם 24 גשרי עליה למטוסים וכמובן עם חנויות "דיוטי פרי."
 
 
3 מגדלי פיקוח
ישנם 3 מגדלים 1. הישן-הוקם ב1985 והוא מנהל את ההמראות והנחיתות שולט על מטוסים במרחב האווירי[מניעת התנגשויות,]על מסלולי המראה והסעה ועל רחבות חניית המטוסים 2. החדש-בגובה של כ100מ '[דמוי עגרטל] עומד להחליף את הישן 3. מגדל רמון –הנו מרכז תיאום האחראי על הפעילויות הנעשות טרום טיסה ,על ניהול לוח הטיסות היומי ועוד.
.





לדף הבית
ניוזלטר
מועדון צעירים
מתמחי לשכה
מועדון גמלאים



הרשמה לאתר שלח לחבר גירסת הדפסה
הרשמה לאתר שלח לחבר גירסת הדפסה
 
  2005 - כל הזכויות שמורות ללשכת רואי חשבון תשס"ה ©
פרסום באתר צור קשר מפת אתר תנאי שימוש הוספה למועדפים

בניית אתרים פיתוח תוכנה לאינטרנט בניית אתר סייטנט בע"מ - בניית אתרים ופתרונות אינטרנט מתקדמים