מרחב חיפה והצפון -

מרחב חיפה והצפון

חברים וחברות יקרים, מרחב חיפה והצפון

בימים אלה ימלאו כשלוש שנים לכהונתי.

 בשנה וחצי האחרונות  השתנו סדרי עולם, ונדרשנו להתמודדות עם משבר שטרם נראה כמותו.

המשבר הבריאותי הביא עמו משבר כלכלי חמור. כמי  שעומדים בחזית העסקים והכלכלה בימים של שגרה, נדרשנו לכך ביתר שאת בתקופה זו של משבר,

גייסנו את כל הידע, הניסיון והמוניטין שלנו כרואי חשבון לטובת הסיוע למגזר העסקי, עצמאים, עסקים וחברות וכן ארגונים , במישור הלאומי ובמגזר העסקי, במטרה לסייע ולהקל בהתמודדות.

הלשכה היא הגב המקצועי של חבריה, והדבר בא לידי ביטוי ברמה היומית בתקופה זו במהלכים ציבוריים, בעדכון המידע המקצועי הרלוונטי ובפרשנות המקצועית והעדכנית ביותר המתפרסים בזמן אמת. 

להלן סקירת רוחב העשייה הענפה לצד האתגרים יוצאי הדופן שעמדו ושעודם עומדים בפנינו השנה ,וכמובן  אמשיך לפעול ולהרחיב פעילותי.

פעילות בתקופת משבר הקורונה

הקמתי מוקד סיוע למתן מענה מידי לחברים בכל התחומים ומול כל הרשויות-חמ"ל מרחב חיפה והצפון, ולאור הצורך והחיוניות  אני ממשיכה להפעילו בכל החזיתות למען החברים. מוקד לסיוע בקשר מול הרשויות ומוקד לסיוע בבעיות מקצועיות ובסוגיות חשבונאיות וסוגיות ביקורת, בהם לוקחים חלק מיטב היועצים ונציגי הרשויות. המוקד טיפל עד כה באלפי פניות בכתב ובעל פה תוך יצירת קשר גם מול רשות המסים עד למתן פתרון מלא לחברים הפונים.

אמשיך בדיוורים המקצועיים, שנשלחו בתדירות גבוהה במהלך המשבר, עדכונים שוטפים בכל ערוצי הדיגיטל .אני רואה חשיבות רבה בהנגשת מידע מקצועי ואקטואלי בזמן אמת, תוך הבהרת ערפל אי הוודאות. כמו כן, יחד עם חברתי לוועדה, אני ממשיכה בשידור כנסים וימי עיון דיגיטליים בוידאו ובשידור חי כשנכון למועד זה שודרו עשרות ימי עיון וכנסים לכלל החברים במגוון נושאים ביניהם: שאלות ותשובות עם רשות המסים בנושא הפעימות, מענקי עידוד תעסוקה, הלוואות בערבות מדינה, הליכי חדלות פירעון , רפורמה ברשם החברות, כל מענקי הקורונה, כנס סופשנה, ועוד..

נוכח עומס המידע הרב והבלבול הקיים בנושא תכניות הסיוע, נשלחים לחברים באופן שוטף סיכומים מסודרים כולל טבלה מרכזת של נושא המענקים והפעימות. בנוסף, נשלחו דיוורים מסודרים ומסכמים בנושאי הביטוח הלאומי על כל היבטיו

לבקשת חברים רבים וכדי להקל על החברים, החליטה הוועדה לפירוש כללי ההתנהגות המקצועית (ועדת האתיקה) בלשכת רואי חשבון בישראל, בתיאום עם הוועדה לקביעת נוסחי חוות דעת מיוחדים ואישורי רואי חשבון בלשכה  להתיר  חתימת לקוח של רואה חשבון, בפני רואה החשבון, בהיוועדות חזותית בה רואה החשבון רואה את הלקוח חותם בפניו על המסמך אשר מחייב, על גבי מסך/מצג באמצעות אפליקציה דיגיטלית, על המסמך אשר מחייב אישור רואה החשבון.

  • אישורים מיוחדים

לאור בקשות רבות ממוסדות ובעיקר בנקים, ולאור פניות רבות של חברים בנושא-הובילה הלשכה מאבק כנגד חתימה על דוחות מיוחדים החורגים מכללי המקצוע שלנו
אנו נתקלים בדרישות אלה חדשות לבקרים, גם מצד מוסדות רשמיים דוגמת הבנקים, שאינם בקיאים לעומק בסמכויותינו, ומבקשים אישורי רואי חשבון בנושאים שאינם בתחום אחריותנו ובכך, מקשים מאד על עבודתנו ועל העסקים, החברות והארגונים אותם אנו מייצגים.

יש לציין, שהבנקים אימצו את עמדת הלשכה ומקבלים את נוסח האישורים התקינים שהלשכה קובעת.

  • שימוש בתואר רו"ח

הלשכה הובילה שינוי משמעותי בכך שלראשונה – גם רו"ח שאינם עוסקים בפועל במקצוע יוכלו להשתמש בתואר רו"ח. בהמשך ליוזמת הלשכה, מועצת רו"ח אישרה מהלך בו ניתן לעשות שימוש בתואר המקצועי של רו"ח למי שהוסמך למקצוע גם אם אינו פעיל בו, תחת כללים שנועדו למנוע הטעיית הציבור. בין השאר לא לחתום על מסמכים פיננסיים, אבל בהחלט מורשה לציין לצד שמו את תוארו כרו"ח. לשינוי זה חשיבות בין היתר לבעלי תפקידים בכירים במגוון תחומים וכן  בתפקידי ניהול בכלל זה – יו"רים, מנכ"לים, דירקטורים, ומנהלי כספים.

 

כנסים מקצועיים ואירועים לחברים

עד לפרוץ משבר הקורונה פעלתי ללא הפסקה להנגשת כנסים ותוכניות מלאות ומגוונות, מעשירות הנותנות כלים מקצועיים ורלוונטיים לכלל החברים בכל התחומים. קיימנו  2 כנסים מוצלחים-כנס ים המלח וכנס בחו"ל –בלגראד, וכן כנסי סוף שנה . בנוסף קיימתי מספר אירועי תרבות.

תכנים מקצועיים לחברי הלשכה

התקיימו הדרכות בנושא מערכת השע"מ החדשה לראשונה כאשר קדמה לכך דרישה להארכת מועד הפסקת הפעילות של רשת המייצגים הישנה והכל תוך הידברות עם רשות המסים. לראשונה התקיימו גם השתלמויות בנושאים מקצועיים באום אל פאחם בנושא שימוש נכון בשאילתות שע"מ וכן תוכננה להתקיים השתלמות בנושא שכר, אחריות המעסיק והמייצג אשר נדחתה לנוכח משבר הקורונה..

בנוסף התקיימו ימי עיון במגוון נושאים מקצועיים, מגוון קורסים אותם התעקשתי להביא לצפון,  מתקיימים מפגשים תקופתיים עם מנהלים במע"מ וברשות המסים ומפגשים עם ראשי המוסד לביטוח לאומי ,כולל המחלקות המקצועיות.. 

 

חיזוק ושילוב רו"ח הצעירים – פורום הצעירים מרחב חיפה והצפון

אנו פועלים בצורה נרחבת לתמיכה וסיוע לצעירים. אני רואה בדור הצעיר של רואי החשבון חלק פעיל ובלתי נפרד מהלשכה, המהווה את עתיד המקצוע ולכן המשכתי בחיזוק הקשר והמעורבות השוטפת,.

הרחבתי את פעילות פורום הצעירים במרחב חיפה והצפון, הפועל להתאמת פעילויות הלשכה לדור הצעיר, ועידוד החברים הצעירים להצטרף ללשכה ולקחת חלק פעיל בה התקיימו הקרנות של סרטים לרו"ח צעירים ,וכן קורס ייחודי "רוחש"ים פרקטיקה , רו"ח צעירים יציאה לעצמאות, אשר נחל הצלחה רבה.

לסיכום

בתקופה זו, פעלתי יחד עם חבריי לוועד, לשיפור וייעול התשתיות של הלשכה במכלול נושאים, אשר מאפשרים להתקדם באופן מהיר יותר להשגת המטרות, לטובת העסקים אותם אנו מייצגים, לשיפור המעמד המקצועי וההכרה בערך המוסף של רואי החשבון, ולטובת הפעילות למען רואי החשבון חברי הלשכה וכמובן חיזוק מעמדנו וייצוג מול הרשויות .

מבקשת להודות לכל חברי וועד המרחב ולמר בני בוים היקר, השותפים איתי ללא לאות למתן עזרה מקצועית ותמיכה לכל פונה וכן לפעילים המתנדבים המסייעים ותומכים, שתרמו להצלחתנו להביא את מרחב חיפה והצפון במרכז העשייה והעצמת המקצוע והעוסקים בו

 

תמיד פה בשבילכם,

 

יחזקאלי גלית רו"ח - - סגנית נשיא, יו"ר מרחב חיפה והצפון, 

ונציגת המרחב בועד המרכזי

יו"ר משותף ועדת כנסים והשתלמויות ארצית בדיגיטל

  • רו"ח גלית יחזקאלי-גולן
  • רו"ח זיו כרסנטי
  • רו"ח יוסי ישראלי
  • רו"ח דני צוקרמנדל
  • רו"ח בלה טל
  • רו"ח יובל אבוחצירא
  • רו"ח תאמר חמדאן
  • רו"ח רודיק ליאור

חברים יקרים,

ב1/12/2021 נערך זו הפעם הראשונה, אירוע תרבות לחברי לשכת רואי החשבון מרחב חיפה והצפון החברים במועדון Benefit בהנהגת יו״ר המרחב ונציגת המרחב בועד המרכזי רו״ח גלית יחזקאלי, השתתפו כ/150 רו״ח חברות וחברים עם בנות ובני הזוג, קבלת  פנים חגיגית שכללה דליים של פופקורן, גלידה ושתיה, הדלקת נר של חנוכה ע״י מנכ״ל הלשכה רו״ח דוד ידין, צפינו יחד בסרט המדהים משפחה מנצחת - הסיפור שעומד מאחורי הצלחתם של הטניסאיות ונוס וסרינה ויליאמס.

רו"ח גלית יחזקאלי,

סגנית נשיא הלשכה,

יו"ר מרחב חיפה והצפון

ונציגת המרחב בוועד המרכזי

 

Open chat