דיווחי המעסיק בהפסקת עבודה ובחזרה לעבודה (כולל חל"ת, פיטורים והתפטרות)

 

לצורך השלמת כל המידע במוסד לביטוח לאומי, המעסיק אמור גם הוא לדווח למוסד לביטוח לאומי על השינויים במצבו התעסוקתי של העובד באמצעות שני קבצים עיקריים: קובץ הפסקת עבודה וקובץ סיום/ביטול חל"ת (טופס 100 משודר רק פעם אחת – בהפסקת העבודה בפעם הראשונה אצל המעסיק).

דיווח טופס 100 באמצעות מערכות השכר – WCF

המעסיק משדר דוחות 100 בהפסקת העבודה לראשונה, ישירות מתוכנת השכר למוסד לביטוח לאומי עבור דמי אבטלה ועבור מענק ההסתגלות המיוחד. כאשר הנתונים מטופס 100 לא נקלטו נכון במוסד לביטוח לאומי, שידור טופס 100 פעם נוספת אמור לבטל את הטופס הקודם.

אופן הדיווח על נתונים נוספים

 

  1. קובץ הפסקת עבודה – דיווח על תאריך הפסקת עבודה וסיבת הפסקת העבודה של כל עובד בנפרד. המעסיק מדווח בקובץ על כל עובד שעבודתו הופסקה לראשונה וגם על עובד שהיה בחל"ת, חזר לעבוד והופסקה עבודתו פעם נוספת (חל"ת נוסף, פיטורים או התפטרות).

בקובץ הזה יש לרשום את התאריך של יום העבודה האחרון שלפני הפסקת העבודה ולא את היום הראשון של החל"ת (אם מועד ההוצאה לחל"ת הוא יום ראשון, יום הפסקת העבודה הוא לפי המוסכם אצל המעסיק, כלומר, בדרך כלל יום חמישי או יום שישי).

הקובץ אינו כולל את משך החל"ת הצפוי. את המידע הזה המעסיק מוסר לעובד במכתב.

סיבת הפסקת העבודה יכולה להיות: יציאה לחל"ת ביוזמת המעסיק בשל משבר הקורונה או ביוזמת העובד, פיטורים, התפטרות, פרישה לפנסיה וכדומה.

 

  1. קובץ ביטול/סיום חל"ת – דיווח על עובדים שחזרו לעבודה ודווח קודם לכן שיצאו לחל"ת בעקבות משבר הקורונה.

בקובץ הזה יש לרשום את היום הראשון שבו חזר העובד לעבודה ולא את תאריך סיום החל"ת.

קובץ זה מופץ לתחום האבטלה לצורך ביטול התביעה לדמי אבטלה או הפסקת התשלום של דמי האבטלה.

הדרכים לדווח על הקבצים 1 עד 2 לעיל

  • דיווח באמצעות לשכות שכר/מעסיקים מקושרים למערכת "קשרים עסקיים"-B2Bוכן באמצעות כספות.
  • דיווח כל קובץ לעיל באמצעות "אתר התשלומים" ע"י מעסיק – (אתר התשלומים/מעסיקים/שידור נתוני אבטלה וחל"ת בחירום). יש צורך בהזדהות באמצעות מזהה פנקס (במערכת ייצוג לקוחות ניתן לאחזר את המזהים עבור המעסיקים).
  • דיווח מרוכז של כל קובץ לעיל בנפרד באמצעות "מערכת ייצוג לקוחות" – (שידור קובצי אבטלה וחל"ת). הודעת עדכון מפורסמת במערכת ייצוג לקוחות. קבצים מרוכזים ניתן להכין במערכות: מיכפל, טמל-שקלולית, רווחית ועוקץ. לקבלת הסבר יש להיכנס למערכת השכר. כל בית תוכנה פרסם דברי הסבר מפורטים. אין לפנות למוסד לביטוח לאומי.

 לאתר התשלומים של המוסד לביטוח לאומי  לחצו כאן.
לפרסום המוסד לביטוח לאומי לבתי התוכנה ולמעסיקים לחצו כאן