31.05.2021

הארכת הפטור מתשלום דמי ביטוח עבור עובדים בחל"ת עד חודש יוני 2021

מעסיקים יהיו פטורים מתשלום דמי ביטוח בעבור עובדים בחל"ת גם עבור חודשים מאי ויוני 2021, בנוסף לפטור בחודשים אפריל 2020 עד אפריל 2021.

 

הפטור הוא מתשלום דמי ביטוח ולא מדיווח, ולכן על המעסיק לדווח על העובדים שהיו בחל"ת באופן הבא:

  • הדיווח בעבור עובדים שהיו בחל"ת בשנת 2020 נעשה באמצעות טופס 126 סופי – דיווח מס' 3, משרה 22 (עובד בחל"ת)
  • הדיווח בעבור עובדים בחל"ת בחודשים ינואר עד יוני 2021 ייעשה באמצעות טופס 126-דיווח מס' 1, משרה 22 (עובד בחל"ת)
להודעה באתר המוסד לביטוח לאומי לחצו כאן
לחוק הביטוח הלאומי (תיקון מס' 224 והוראת שעה), התשפ"א-2021 לחצו כאן
לצו הביטוח הלאומי (הארכת התקופה הקובעת לפטור מתשלום דמי ביטוח למעסיק שעובדו שהה בחופשה ללא תשלום בתקופת משבר הקורונה), התשפ"א- 2021 לחצו כאן
לפרסום שלי מיום 21.3.2021 בנושא תיקונים בחבות המעסיק בחל"ת לחצו כאן
לחוזר גבייה ממעסיקים 1496 עם הבהרות בנושא חובת מעסיק לתשלום דמי ביטוח בתקופת חל"ת  לחצו כאן
להודעה של אגף גבייה ממעסיקים בעניין חידוד הנחיות לגבי דיווח בסוג משרה 22-חל"ת בטופס 126  לחצו כאן