חל"ת חוזר – הוצאת העובד לחל"ת פעם נוספת (כולל מקבלי הכנסה לפי צו סיווג מבוטחים)

 

חובות העובד – בטופס הדיגיטלי העובד מעדכן את התאריך שבו הוא חזר לעבוד ואת התאריך שבו הוא יצא שוב לחל"ת נוסף. המערכת מבקשת לקבל מהעובד מידע על תאריך חזרה צפוי לעבודה, אם העובד יודע על תקופת החל"ת הצפויה. אמור להיפתח "חלון" שדרכו ניתן להעלות לאתר הביטוח הלאומי את המכתב של המעסיק הכולל את תקופת החל"ת הצפויה.

בטופס הדיגיטלי העובד מעדכן את הסטטוס לגבי כל מעסיק, כאשר יש כמה מעסיקים.

כאמור, מובטלים שמקבלים דמי אבטלה לפי צו סיווג מבוטחים – אינם מעדכנים את המעמד בשלב זה בטופס הדיגיטלי.

המוסד לביטוח לאומי פרסם ביום 7.7.2020 כי מי שהוצא לחל"ת חוזר בשנת האבטלה, חייב לחזור ולהתייצב/להירשם בלשכת התעסוקה ולשלוח למחלקת האבטלה באמצעות אתר האינטרנט של הביטוח הלאומי מכתב מהמעסיק הכולל את תקופת החל"ת הצפויה. אין צורך להגיש תביעה חדשה לדמי אבטלה.

על פי הפרסום ביום 7.7.2020, מי שעבד בשני מקומות עבודה, הוצא לחל"ת משני מקומות העבודה, חזר לעבודה באחד מהמקומות ושוב הוצא לחל"ת, שולח דרך אתר האינטרנט של הביטוח הלאומי את המכתב מהמעסיק הכולל את תקופת החל"ת הצפויה. אין צורך להגיש תביעה חדשה לדמי אבטלה.

מי שעבד בשני מקומות עבודה, הוצא לחל"ת ממקום אחד ולאחר מכן הוצא לחל"ת גם מהמקום השני, שולח למחלקת אבטלה באמצעות האתר מכתב מהמעסיק השני הכולל את תקופת החל"ת הצפויה. אין צורך להגיש תביעה חדשה לדמי אבטלה.

ההנחיות לעיל חלות גם על מבוטחים שמנכים מהם דמי ביטוח כעובדים שכירים לפי צו סיווג מבוטחים.

כלומר, אם העובדים לפי הצו הוצאו שוב לחל"ת, עליהם לשלוח למחלקת אבטלה באמצעות אתר האינטרנט של המוסד לביטוח לאומי (או בפקס), הצהרה על יציאה נוספת לחל"ת (במקום אישור מעסיק). למשל, טופס 1516 להצהרה של אמן/שחקן התובע דמי אבטלה.

בשלב זה, ולפי החוק ביום כתיבת המאמר, ככל שלא היו לעובד 30 ימי חל"ת רצופים בחל"ת הראשון ו/או בחל"ת השני, הזכאות שלו לדמי אבטלה מבוטלת ועליו להחזיר את דמי האבטלה שקיבל.

חובות המעסיק – המעסיק נותן לעובד מכתב הודעה על תקופת החל"ת הנוסף ומשדר למוסד לביטוח לאומי קובץ הפסקת העבודה שכולל מועד הפסקת העבודה וסיבת הפסקת העבודה (חל"ת).

למידע מאת המוסד לביטוח לאומי למי שהוצא לחל"ת חוזר לחצו כאן
לקריאת צו הביטוח הלאומי (סיווג מבוטחים וקביעת מעבידים), תשל”ב-1972 לחצו כאן