רישום בלשכת התעסוקה בתקופת משבר הקורונה לאחר פרסום תקנות החירום

 

לשכת התעסוקה והמוסד לביטוח לאומי פרסמו הקלות משמעותיות לצמצום הביורוקרטיה לעובדים שהוצאו לחל"ת כפוי בשל הקורונה החל מתאריך 1.3.2020 וצפויים לחזור לעבודה עד תום המשבר (לפי מיטב הבנתם). כללים משלימים כלולים בתקנות החירום:

  1. יש להירשם רישום ראשוני באתר של לשכת התעסוקה, או בטופס הצהרה מקוון כפי שמפורסם באתר לשכת התעסוקה. בשל כמות המובטלים החדשים הרבה, והתקלות באתר לשכת התעסוקה, פורסם, שכל מי שיירשם כפי שרשום באתר לשכת התעסוקה עד ליום 31.3.2020, תחילת זכאותו לדמי אבטלה תיחשב מיום 15.3.2020 (או מיום הפסקת העסקתו, כמאוחר).

על פי תקנות החירום, מובטל שהגיש תביעה לדמי אבטלה למוסד לביטוח לאומי מיום 15.3.2020 ועד 7.4.2020 ולא נרשם בלשכת התעסוקה, או שנרשם בלשכת התעסוקה, אך המידע לא הגיע למוסד לביטוח לאומי – המוסד לביטוח לאומי יראה אותו כמובטל לעניין זכאות לדמי אבטלה ביום הפסקת העסקתו, אך לא לפני 15.3.2020, ובלבד שהוכיח להנחת דעתו של המוסד לביטוח לאומי כי הופסקה העסקתו.

מובטל שלא יירשם בלשכת התעסוקה, לא יקבל דמי אבטלה בעד חודש אפריל 2020(!) לכן, כל מובטל שעדיין לא נרשם בלשכת התעסוקה – יירשם בהקדם האפשרי.

  1. המובטל אמור להיות זמין לעבודה במשך כל התקופה. למי שנמצא בבידוד פורסמו הנחיות מיוחדות. השהייה בבידוד מוכרת כהיעדרות מוצדקת.
  2. לפי הפרסום באתר לשכת התעסוקה ביום 29.3.2020 – אין צורך לצרף מסמך מהמעסיק לצורך הרישום בלשכת התעסוקה.
  3. לאחר הרישום הראשוני בלשכת התעסוקה, המובטלים נדרשים להתייצב פיזית בלשכה בהתאם להוראות שיקבלו.

לקריאת ההוראות באתר לשכת התעסוקה לחצו כאן