כללי פרסום חדשים לרואי חשבון - מתקדמים!

כללי פרסום חדשים לרואי חשבון - מתקדמים!

| 10.12.2019

 

 

לשכת רואי חשבון, מועצת רואי חשבון ומשרד המשפטים 
גיבשו המלצות לשינוי כללי הפרסום של רואי חשבון


גאה לעדכנכם כי לשכת רואי חשבון, מועצת רואי חשבון ומשרד המשפטים גיבשו המלצות לשינוי כללי ההתנהגות של רואי החשבון בישראל (תקנות רואי חשבון) התנהגות שאינה הולמת את כבוד המקצוע, (תשכ"ה-1965) המתייחסים לכללי הפרסום המותרים לרואי חשבון, זאת לאור הצורך בהתאמת כללי הפרסום בענף לשינויים בסביבה העסקית והדיגיטלית.

שר המשפטים אמיר אוחנה אישר את ההמלצות לשינוי התקנות, והנוסח המוצע יפורסם כתזכיר תיקון תקנות להתייחסות הציבור. לאחר קבלת הערות הציבור וגיבוש הנוסח הסופי של התקנות הן יועברו לאישור ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת.

מדובר במהפכה של ממש באפשרויות הפרסום עבור ציבור רואי החשבון, שעד היום נאלצו להתמודד עם כללי פרסום מיושנים ולא רלוונטים.

אני מודה לשר המשפטים אמיר אוחנה ולמועצת רואי חשבון, שנרתמו לגיבוש התקנות שיאפשרו לרואי החשבון לפרסם את שירותיהם לקהלי היעד, בכל אמצעי המדיה לרבות בדיגיטל, תוך הקפדה על הכללים הנדרשים ועל כבוד המקצוע. זהו מרכיב שיווקי חשוב בשוק תחרותי. אין ספק שמדובר בשינוי מהותי ביותר עבור רואי החשבון, שייכנס לתוקף לאחר השלמת תהליך האישור.

נוסח התקנות המוצעות מתבסס על סקירות השוואתיות ביחס להסדרים הנוגעים לפרסומת מותרת לרואי חשבון במספר מדינות בעולם, וכן השוואה לכללי הפרסומת במקצועות נוספים, ובהם כללי לשכת עורכי הדין (אשר תוקנו באופן מקיף בשנת 2018), זאת תוך התאמה למקצוע ראיית החשבון.

עם כניסתן לתוקף התקנות החדשות יאפשרו לרואה חשבון לפרסם את שירותיו ע"פ כללים המקפידים על כבוד המקצוע, הוגנות בדיווח על תחומי עיסוקו והתמחותו, ללא דברי שבח עצמיים או השוואות לאחרים.

מנגד השינוי מהווה יישור קו עם ההתפתחויות בעולם הדיגיטלי המתקדם והוא מאפשר לרואי חשבון לפנות לקהלי היעד באמצעי המדיה השונים כולל הדיגיטל - ברשת האינטרנט, ברשתות חברתיות וביישומונים, וכן מתיר שימוש בתמונות, באיורים גרפיים ובסרטונים.

כמתחייב ממכובדות תחום מקצועי זה התיקון המוצע גם קובע גדרות לאופן הפרסום והשימוש המותר באמצעי הפרסום. בכלל זה  יחול איסור על פרסום במדיה כגון שלטי חוצות, שלטים על תחבורה ציבורית ופרסומת קופצת באינטרנט.

לצפייה תזכיר תיקון התקנות.
 
הערות ניתן להעביר דרך אתר קשרי ממשל עד יום שני, ב' טבת תש"פ, 30/12/2019
 
בקישור http://www.tazkirim.gov.il/PressReleases/pages/Response.aspx?codeID=45448
 
 מוזמנים לקרוא את הכתבה שהתפרסמה היום בדה מרקר - https://www.themarker.com/law/1.8252896